Tutki uskoa

Seurakunta on Jumalan perhe

Ihmistä ei ole luotu elämään yksin tai tyhjiössä. Kun synnymme ihmisiksi saamme syntymälahjana suuren joukon erilaisia yhteisöjä, joihin kuulumme. Näitä ovat esimerkiksi perhe, suku, kansa, rotu, kotiseutu ja sen asuin ja harrasteyhteisöt. Kaikki ne vaikuttavat meihin, antavat meille paikan, johon kuulumme ja joiden mukaan identiteettimme määräytyy - siis se mitä me olemme ja mihin me tunnumme kuuluvamme. Parhaimmillaan ne antavat meille vahvan elämän pohjan. Siltä me voimme rohkeasti ponnistaa myös kohti tuntematonta ja kykenemme kohtaamaan toisenlaisen elämänpohjan omaavia ihmisiä. Pystymme käymään heidän kanssaan vuoropuhelua sekä kokemaan heidät ystävinämme ja lähimmäisinämme.

Yksi seurakunnasta käytetty kuva on "Jumalan perhe". Me Jumalan perheeseen kuuluvat toivomme, että sinäkin voisit kokea seurakunnan yhteisönä, jossa olemme ja toimimme samaan Jumalan perheeseen kuuluvina. Tästä kulmasta katsottuna seurakunta on enemmän kuin palvelulaitos, harrastepiiri tai samoin ajattelevien ystävien joukko. Jumalan perheeseen voi kuulua monista asioista keskenään eri mielisiäkin henkilöitä, välillä omia teitään kulkevia ja omaa suuntaansa etsiviä perheenjäseniä.

Jokin meitä kaikkia kuitenkin yhdistää niin Ylitorniolla kuin maailmanlaajuisesti. Jumalan perheenjäseninä meillä on oikeus luottaa Jumalan rakkauteen, Saamme rohkeasti iloita siitä ja kertoa siitä toisille.  Omien mahdollisuuksiemme mukaan voimme myös toimia Jumalan rakkauden välikappaleina tässä maailmassa.

Tervetuloa perheväen yhteyteen

Risti ja taivais

Kirkkoherra

Parhaiten tavoitettavissa ma- ke, la-su