Taloudellinen tuki

Rahat vähissä ja siitä huoli? Talous miinuksella ja laskurästejä? Pienet tulot, isot menot, ei voimavaroja pohtia muutosta? Ei luotettavaa henkilöä, jonka kanssa puhua taloushuolista?

Olemme sinua varten taloushuolien kysymyksissä: henkisenä tukena ja ratkaisujen etsijänä, auttamassa muutokseen ja tukemassa siinä.
Ylitorniolaiset henkilöt voivat anoa seurakunnalta taloudellista tukea. Tuki on kertaluonteista ja se kohdistuu yleensä äkilliseen avuntarpeeseen.

Avustusta haetaan ottamalla yhteyttä diakoniatyöntekijään. Hänen kanssaan tehdään selvitys hakijan taloudellisesta tilanteesta. Ensin selvitetään hakijan kanssa mahdollisuus hakea kunnalta toimeentulotukea tms. apua. Päätöksen avustuksesta tekee diakoniatyöntekijä. Avustus on yleensä lahjakortti tms. Käteistä rahaa emme jaa avustuksina.

Varoja vanhusten haettavaksi

Apua annetaan hakemuksen perusteella, elämisen kustannuksiin, arkea helpottamaan. Syynä voi olla mm.  pieni eläke, kustannusten nousu, sairaudet, yllättävät menot. Avun saajalla tulee olla todellinen tarve avustukselle.

Alkuun tarvitaan yhteydenotto Ritva Eroselle (p. 040-8319022). Selvitän elämäntilanteen avun tarvitsijan kanssa henkilökohtaisesti.  Apu välittyy tilanteen mukaan lahjakortin välityksellä tai maksamalla lasku. Tarvittaessa tutkitaan lisäavun hakemista kirkon muista kanavista.

Säästöpossu