Lähetystyöntekijät ja kohteet

Tutustu seurakuntamme lähetystyöntekijöihin. Lahjoituksia pääset tekemään lahjoita kirkon kansainvälisen työn järjestöille ja nimikkoläheteille sivulta.

Suomen lähetysseura Teija Lievonen

Suomen lähetysseuran tukema opetustyö Angolassa Shangalassa. Suomen lähetysseurat työhön Angolassa voit tutustua nettisivuilla sekä facebookissa.

Teija Lievonen

Kylväjä Ella ja Janne Henrikson

Lähetysyhdistys Kylväjän kautta Mongolian evankelis-luterilaisen kirkon lähetystyöntekijät Ella ja Janne Henrikson Janne toimii työalueen yhdyshenkilönä ja Kylväjän Mongoliassa tehtävän kehitysyhteistyön koordinaattorina sekä työskentelee Ulaanbaatarin seurakunnassa nuorisotyössä. Ella toimii työalueen viestintä- ja talousvastaavana sekä työskentelee Ulaanbaatarin seurakunnassa lapsi-, nuoriso- ja musiikkityön parissa.

Ella ja Janne Henrikson

Murmanskin kirkon rakennus

Murmanskiin noussut kirkko on Kuolanvuonon rannalla, ison asutuskeskuksen keskellä, mistä on hyvät liikenneyhteydet muualle kaupunkiin.

Murmanskin kirkon rakentaminen on Pohjois-Kalotin alueen hiippakuntien sekä Pohjois-Suomen seurakuntien yhteinen hanke. Rahan keräys Murmanskin seurakunnan kirkkotyömaan tukemiseksi on aloitettu 2000-luvun alussa. Rakennustyöt alkoivat kesäkuussa 2013 ja peruskiven muurausjuhlaa vietettiin 6.10.2013. Rakentamisessa on ollut useita vastoinkäymisiä ja työt olivat pitkään pysähdyksissä. Kun hankkeessa vaihtuivat sekä urakoitsija että rakennustarkastaja, rakentaminen lähti uudelleen käyntiin vuonna 2016. Toukokuussa 2019 kirkon torniin nostettiin risti.

Kirkko vihittiin seurakunnan käyttöön 10. marraskuuta 2019. Sisätilojen osalta työmaa on vielä keskeneräisenä. Työtä siis riittää edelleen, jotta seurakunta voi keskittyä olennaisimpaan tehtäväänsä ilman rakennushuolia.

Tule tuomaan valoa pohjoiseen – rakennetaan Murmanskin kirkko yhdessä valmiiksi!