Yhteisvastuukeräys 2024 :    " Tee avusta totta"

Yhteisvastuukeräys alkaa su. 4.2. Keräys keskittyy nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien parantamiseen. Nuorten yksinäisyys on kasvava ja vakava ongelma Suomessa, joka kuudes nuori kärsii siitä. Joka neljäs on vailla yhtään läheistä ystävää. Yksinäisyyden seurauksia voidaan ennaltaehkäistä ja vähentää.  Keräysvaroilla tuetaan HelsinkiMission valtakunnallista työtä kouluissa ja tarjotaan tuki- ja keskusteluapua ympäri Suomen. Keräystuotosta jää tähän työhön 20 %.

Maailman kriisien keskellä elävät nuoret tarvitsevat mahdollisuuden koulunkäyntiin ja ammatillista koulutusta. Varoja käytetään mm. Ugandassa ja erityisesti pakolaisasutusalueilla.   Avun viejänä toimii Kirkon Ulkomaanapu. Ulkomaankohteisiin avustetaan 60 % kokonaistuotosta.

20% tuotosta jää paikallisiin seurakuntiin, myös Ylitorniolle,  joissa varat käytettään keräyskohteen mukaiseen toimintaan vuonna 2025.

Osallistu keräykseen seurakunnan  yv- tilaisuuksissa vuoden aikana tai lahjoittamalla pankkitilille OP FI14 5000 0120 2362 28. Ylitornion viitenumero 303804.

Katso lisää yhteisvastuun kotisivuilta: www.yhteisvastuu.fi

Tehdään yhdessä toisille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän.
Tehdään hyviä tekoja, sanotaan kauniita sanoja, ajatellaan toisistamme hyvää. Eletään ihmisiksi !

Lipaskeräystä marketeissa pe. 22.3. klo 11-17.  Tarvitsemme kerääjiä, tulisitko mukaan 2 tunniksi ? Soita Ritvalle p. 040 8319022

Yv tapahtuma su. 24.3. klo 12-15 Karemajoilla. Ruokailu, kahvia, askartelua, yhteislaulua, pika-arpajaiset, rastirata ulkona, mäenlaskua, suksien voitelupalvelu. Kaikki tulo yv-keräykselle. Sopivaa tekemistä lapsille, nuorille ja aikuisille.

Kuivalihakeittoa myynnissä huhtikuussa.

Tee kaverista totta.
Nuorten yksinäisyys on Suomessa kasvava ongelma.
Suomessa nuorten yksinäisyys on kasvava ja vakava ongelma. Joka 6. nuori kärsii yksinäisyydestä.