Kehitysvammatyö

Perinteisiä omia tapahtumia ovat kirkkoretki keväällä ja joulujuhla adventin aikana.
Toimintakeskus Päivärannassa pidetään hartaushetki kuukauden 1. maanantai.
Kirkkopyhä järjestetään rovastikunnallisena toimintana syksyisin eri seurakunnissa, jonne tehdään retki.
Monivammaisten leiri pidetään kesäkuussa ja syysleiri elokuussa lapin alueen kehitysvammaisille. Kehitysvammaisten rippikoulu järjestetään vuosittain kesällä.  Vastuujärjestänä on lapin seurakuntien kehitysvammaistyön pappi Terhi Ämmälä Rovaniemellä.

Näkövammaiset

Ylitorniolla kokoontuu näkövammaisten virikekerho Lapin näkövammaiset ry:n toimintana n. kerran kuukaudessa talvikautena. Srk:n työntekijä on mukana kerhon toiminnassa.
Kemi-Tornion rovastikunta järjestää yhteisenä tapahtumana virkistyspäivän syksyllä. Tilaisuus on tarkoitettu heikkonäköisille, näkövammaisille ja sokeille.

Kuurot ja huonokuuloiset

Kemi-Tornion rovastikunta järjestää yhteisinä tapahtumina virkistyspäivän ja joulujuhlan.

Päihdetyö

Ovatko päihteet ongelma sinulle ja läheisillesi? Tarvitsetko vierellä kulkijaa ja kuuntelijaa. Ota rohkeasti yhteyttä seurakuntamme diakoniatyöntekijöihin. Tuemme ja kannustamme sinua kohti raittiutta henkilökohtaisilla tapaamisilla, kotikäynneillä sekä ohjaamalla tilanteen vaatiman avun piiriin.
Haluamme tukea ja rohkaista myös päihdeongelmaisten läheisiä tarjoamalla keskusteluapua sekä järjestämällä tarvittaessa vertaistukeen perustuvaa ryhmätoimintaa.