Henkinen hyvinvointi- keskusteluapua tarjolla

Elämässä tulee usein eteen kysymyksiä, jonka haluaisi jakaa toisen ihmisen kanssa. Terveys, työttömyys, rahahuolet, ihmissuhteet, tulevaisuus, hengelliset asiat ovat asioita, joista on hyvä puhua toisten kanssa. Älä jää yksin vaan ota rohkeasti yhteyttä. Seurakuntamme työntekijöiden tehtävänä on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä sekä käytännöllisissä asioissa että henkisessä ja hengellisessä selviämisessä.

Ota yhteyttä oman seurakuntasi työntekijään kun kaipaat keskustelukumppania. Kysymykset tai ongelmat voivat olla miltä elämänalueelta tahansa. Keskusteluissa tärkeää on luottamuksellisuus.

Auttava keskustelu

Auttava keskustelu on myös yksi tapa tarkastella elämän tilanteita ja haasteita yhdessä toisen kanssa. Avoimuuden ja luottamuksen ilmapiirissä puhutaan elämän kysymyksistä ja haasteista. Tapaamiset voi sopia ottamalla yhteyttä seurakuntamme työntekijöihin.

Sielunhoito

Sielunhoitokeskustelussa keskustelun pääpaino on hengellisissä kysymyksissä. Kysymykset saattavat liittyä mm. tiettyyn elämäntilanteeseen tai hengelliseen etsintään. Keskustelu on luottamuksellista. Kaikki seurakunnan työntekijät ovat vaitiolovelvollisia. Keskusteluista voi sopia suoraan seurakuntamme työntekijöiden kanssa.

Rukoilevat kädet ristin, raamatun ja kynttilän äärellä.

Kirkkoherra

Parhaiten tavoitettavissa ma- ke, la-su