Seurakuntakoti

Kuva seurakuntakodista

Alkkulanraitti 7, 95600 Ylitornio

Seurakuntakodin käyttämisen terveysturvallisuudesta ja toiminnallisuudesta on tehty tutkimuksia useina vuosina.  Tutkimuksissa ja käyttäjäkokemuksien mukaan on  seurkauntakodilla todettu epäilyä epäpuhtaasta sisäilmasta. Tilojen käyttämiseen ei ole tehty tutkimusta, jolla tilat olisi asetettu käyttökieltoon. Tilassa oleminen on kuitenkin aiheuttanut joillekin henkilöille oireita.

Kesällä 2022 tilassa todettiin vesivahinko, jonka seurauksena seurakuntakoti ei ole ollenkaan käytössä.

Luottamuksellinen tutkimus on tehty 2018 Pohjois-Suomen maalaboratorion toimesta (PBM 9.2.2018). Tätä tutkimusta ei voida julkaista.

Vierico Oy tekemä tarve- ja hankekartoitus on tehty 9/2020Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vierico Oy:n tekemä tarkennettu hankesuunnitelma eri vaihtoehdoilla 3/2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Esteetön kulku Esteetön kulku
wc wc